Ajuntament de Lleida · Teatre Municipal de l'Escorxador · Carrer de Lluís Companys s/n · 25003 · Lleida · Telèfon: 973 279 356 · Fax: 973 279 123 · Correu electrònic: teatre@paeria.cat

23 de març 2009

"La caiguda d'Amlet (o la caiguda de l'hac)"

Jordi Oriol ens presenta aquest dijous, 26 de març de 2009, una personal reescriptura de l'obra de Shakespeare, amb direcció de Xavier Albertí.

"Amlet cau. No l’hem vist caure d’enlloc ni tampoc el veurem aterrar. L’espai, com el temps, no hi tenen cabuda. Tampoc no tenen sentit. Només podem assegurar que hi ha un Home. Un Home enmig d’una caiguda. Un Home i els seus pensaments. Pensaments que vomita per trobar-los una lògica. Per ordenar-los. Per entendres's. És Un monòleg introspectiu enmig de l’univers infinit. Un discurs en forma de fractal. És la part pel tot."

La Caiguda d’Amlet és un monòleg en vers. Està concebut per fer un treball acústic i centrat en la musicalitat del propi text. Per composar la peça, Xavier Albertí incideix sobretot en el camp sonor, en la recerca d’un espectacle innovador en l’àmbit teatral. Es vol treballar la sonoritat i cadències del text en boca de l’actor (Jordi Oriol) conjuntament amb la faceta d’Albert Llanas com a compositor electroacústic. Es tracta, doncs, de crear un software sonor, ideat especialment per la composició, que treballi els colors harmònics i melòdics generats pel discurs de l’actor. Un treball de compenetració entre el compositor i l’actor, per resoldre, així, una escena visual que faci viatjar l’espectador a través del ventall d’espectres sonors, fonètics i acústics, que es generin a partir d’aquesta conjunció.

16 de març 2009

"Fortuny Venise", òpera contemporània, el 21 març 2009 a les 21 h

Fortuny Venise és una òpera de la productora Acteon, el nucli de la qual és la personalitat fascinant i polifacètica de Marià Fortuny i Madrazo, fill de Marià Fortuny i Cecilia de Madrazo. Més que en una escenificació biogràfica, la música de Diego Dall’Osto, el libretto de Lluís Meseguer i la direcció escènica de Rafel Duran, intenten submergir-se en el temps apassionant i complex que va viure l’artista; les seues relacions personals i artístiques amb personatges coneguts de les arts i la tècnica; les seues creacions estètiques i industrials; i els fets històrics que va presenciar.

Text, música i posada en escena formen una continuïtat on els diferents llenguatges es complementen i es reflecteixen els uns en els altres. En tant que espectacle, en tant que òpera, Fortuny Venise proposa una sèrie de visions líriques a través de les quals el protagonista ofereix claus poètiques, reflexives, històriques i estètiques que ens permeten entendre el seu temps, que és encara el nostre, i potser el de sempre, el del món i la humanitat.

Us recomanem que visiteu el web de l'obra per saber-ne més i escoltar-ne fragments:

www.fortunyvenise.org