Ajuntament de Lleida · Teatre Municipal de l'Escorxador · Carrer de Lluís Companys s/n · 25003 · Lleida · Telèfon: 973 279 356 · Fax: 973 279 123 · Correu electrònic: teatre@paeria.cat

11 de març 2009

FestivAlt 09 a Vigo

Aquesta quinzena a la ciutat de Vigo té lloc el FestivAlt 09, Festival Alternatiu de les Arts Escèniques de Vigo. La programació de l'ALT es caracteritza per una voluntat d'atendre nous llenguatges escènics, noves disciplines, per la innovació i la investigació en l'àmbit de l'art i pel la creença que la creació contemporània està assentada sobre unes bases culturals sòlides i fermes, per la qual cosa mereix el suport d'institucions i programadors.

En el cartell d'aquests quinze dies s'hi poden trobar artistes internacionals, però també locals, com a reflex de la inquietud per mostrar què fan els altres i servir de plataforma als nous creadors, entre els quals hi havia Playground, companyia guanyadora del Premi d'Arts Escèniques Lleida 2005, amb El rey de la soledad; i Los Corderos, companyia finalista del Premi d'Arts Escèniques Lleida 2006, que hi representava l'obra Tocamos a dos balas por cabeza.

La directora del Teatre Municipal de l'Escorxador hi ha estat convidada en tant que programadora de l'Escorxadijous, una plataforma escènica en què es representen espectacles emergents, innovadors, contemporanis, fronterers i transgenèrics en l’àmbit de les arts escèniques (teatre d’objectes, d’ombres, d’òpera contemporània, de hip hop, de text, visual, performance, dansa, art numèrica, clown, circ…). Una programació per a públics no convencionals i arriscats, que ha permès atansar el teatre a un nou tipus d’espectador.

Per a més informació: www.festivalt.org

10 de març 2009

"Nas de barraca", espectacle per a nadons, a l'Escorxador

A primers del 2004 la companyia Toc de Retruc la nova proposta Nas de barraca , un recital de cançons amenitzades amb elements plàstics i que tracten dels hàbits que els nens i nenes de 0 a 3 anys estan aprenent, tant a casa com a l’escola: rentar-se, vestir-se, menjar, anar a dormir, fer pipí...

La Marta i en Carles utilitzen una col·lecció d’instruments musicals curiosos, gairebé joguines, que desperten una enorme atenció entre el seu jove públic.

Després de donar la benvinguda als nens amb una música suau i suggerent, presenten el Conill Tafaner.
Amb ell coneixeran una sèrie de personatges, trucant cada cop a la seva porta i tot cantant una tonada. I a cada ocasió la seva cançó suggerirà una acció que el nen reconeixerà com a hàbit d’aprenentatge: rentar-se, menjar, anar-se’n a dormir, vestir-se, etc.
Coneixeran un pintor, una cuinera, una aranya viatgera, jugaran a fet i amagar i es retrobaran gràcies a la música, escoltaran una pila de cançons i al final visitaran el Conill, que els rebrà a casa seva oferint-los un concert de comiat.
La capacitat de la sala serà molt limitada. Dos passis: a les 17 i a les 17.45 h

"Aloma", de Dagoll Dagom, dissabte, 14 març 2009, a l'Escorxador


Dissabte 14 de març de 2009, a les 17.30 i a les 21 h, l'adaptació musical de la novel·la de Mercè Rodoreda, Aloma, feta per Dagoll Dagom

5 de març 2009

"Ot, el Quixot" de Clownx Teatre, dissabte 7 març 2009 a l'Espai 3

Ot, el Quixot, de Clownx Teatre, dissabte 7 de març de 2009 a l'Espai 3

Així com Don Quijote confon sovint la fantasia amb la realitat, el guió d’aquesta peça teatral utilitza situacions reals (l’herència, la manca de compradorsde llibres,…) barrejades amb notes de fantasia (la rata de biblioteca) per introduir el protagonista en el món de ficció (viure les aventures del llibre) del qual surt com si despertés d’un somni. La trama, doncs, és la següent: Ot, un xicot molt eixerit a qui no li agrada gaire llegir, ha heretat una llibreria del seu oncle Pol.
Magí, una rata de biblioteca i amiga de Pol li farà veure que aquella llibreria és màgica, ja que, si vol, pot esdevenir protagonista de cada una de les històries que hi ha allà.
Tot mirant els llibres cau dins d’un volum del Quixot, que és el darrer llibre que estava llegint el seu oncle. Per sortir-ne haurà de reviure alguns capítols d’aquesta novel.·la fins a trobar un lloc per tornar a escapar. Ot, finalment, torna a la realitat amb moltes ganes de llegir i d’esdevenir el protagonista de moltes altres històries.


Premi XARXA – SGAE 1998 al millor projecte d’espectacle

Becat pel projecte cultural de la Caixa de Sabadell 1999


www.clownxteatre.com

2 de març 2009

"Volare", dijous 5 de març 2009, 21 h. Escorxadijous

Los Dos Los (un fenomen teatral) presenten: Volare

Dues butaques a la deriva en un oceà de preguntes semidesgarradores i/o lacerants en la seva profunda profunditat.
Floten i pateixen bastant...enorme-ment...en general...sempre

Però a pesar de tot, sense cap mena de dubte, quantes alegries dóna una copa de la UEFA, un bon bocata de bratwurst o una samarreta que digui en lletres daurades Be Free!

Gràcies per haver vingut.


A principis del 2007, després de variades experiències teatrals en solitari (Cane Mondo, Contrast) Piero Steiner i Enric Ases es retroben per iniciar la creació de Volare.

Aquests dos artistes ja havien col·laborat anteriorment en propostes tan innovadores i suggerents com ara Los Los i Zotal Teatre, amb les quals viatgen per mig món i reben nombrosos i prestigiosos premis (premi de la Crítica de Barcelona i Premi FAD, entre d’altres), propostes que tant per la seva forma com pel seu contingut, en el seu moment, creen corrents, proposen llenguatges, obren camins...

Podríem dir que per formació i per vocació, la força dels seus espectacles es basa en el treball actoral, a partir del qual creen tot un submón de personatges extirpats del quotidià que, amplificats o deformats per l’humor –un humor àcid, amargprovoquen en l’espectador un dolcíssim nus a la gola.

LOS dos LOS proposen un univers teatral en què els elements escenogràfics i d’atrezzo són mínims (pur context) i on la narrativa dramàtica és resumida a l’essencial.

Un imaginari que impacta en l’espectador de manera atroçment directa. Una original combinació de tragicomèdia i poesia.

En els seus espectacles, metàfores personalíssimes de l’absurditat de la vida, com estranys peixos abismals, éssers marcats per l’infortuny, somien aire mentre s’enfonsen ridículament en el fang.